Handelsvillkor - inkpro.se

Beställning

Varor beställs i vår nätbutik och levereras från dag till dag. Order lagda före kl. 15:30 i arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag.

När din beställning har mottagits i vårt system får du genast en orderbekräftelse per e-post till den e-postadress du angav vid beställningen. Våra handelsvillkor anges vid orderbekräftelse som du ser dem här.


Försening och slutförsäljning

I händelse av att vi inte skulle kunna leverera din beställning inom avtalad tid kommer vi genast att kontakta dig per e-post med information om anledningen till förseningen samt en ny leveranstid, om detta är möjligt. Om du inte är nöjd med vår information, eller om du inte kan acceptera vår nya leveranstid, har du rätt att häva köpet. Detta gäller även vid specialbeställningar. Om du accepterar vår leveranstid förbehåller vi oss rätten att inte skicka ordern förrän alla beställda varor finns i lager.

I händelse av att en eller flera varor skulle vara slutsåld kommer vi genast att informera dig om detta via e-post innan vi skickar en orderbekräftelse. Om vi upptäcker att varan är slutsåld efter att vi har skickat din orderbekräftelse, kommer vi att erbjuda en ersättningsvara som du naturligtvis kan tacka nej till, och du har rätt att häva köpet.

Bring och Postnord levererar i princip inte på helger och dessa dagar räknas därför inte med i inte de utlovade leveransdagarna.

Alla avtal ingås på svenska. Konsumentköplagens regler gäller vid köp av varor. (se http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/konsumentkoplagen/).


Priser

Samtliga noterade priser visas inkl. svensk moms på 25%.

Företagskunder betalar inte svensk moms på inkpro.se

INKPRO TAR FÖRBEHÅLL FÖR PRISÄNDRING, SKRIVFEL OCH SLUTSÅLDA VAROR.


Leverans

Privat:

  • Bring - Box/shop 39,00 SEK - (SwipBox eller Parcel Shop som du väljer). Leveranstid: 2–3 dagar.
  • PostNord MyPack Collect 49,00 SEK - (paket butik i ditt val). Leveranstid: 1–2 dagar.
  • Post Nord 69,00 SEK - (Paketet kommer att levereras till din hemadress). Leveranstid: 1–2 dagar.

Order lagda före kl. 15:30 i arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag.

 

Företag:

  • Bring - Företag 59,00 SEK (Få din beställning levererad direkt till företagets adress). Leveranstid: 2–3 dagar.
  • PostNord - Företag 69,00 SEK (Få din beställning levererad direkt till företagets adress). Leveranstid: 1–2 dagar.

Order lagda före kl. 15:30 i arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag.


Outlösta försändelser:

Om du inte löser ut din försändelse skickas den tillbaka till InkPro. Vi skickar då ett e-postmeddelande till dig för att höra om du vill att vi 1) skickar försändelsen igen eller om du vill 2) annullera beställningen.

  1. Om du vill att vi skickar paketet igen kommer vi att ta ut kostnad för frakt en gång till, dvs. kr. 39,00 / 49,00 / 69,00, beroende på vilket fraktalternativ du valde vid beställning. Se priser under Leverans ovan. Inga ytterligare kostnader tillkommer.
  2. Om du vill annullera beställningen återbetalar vi varans pris, men inte den fraktkostnad som du valde vid beställning, dvs. kr. 39,00 / 49,00 / 69,00, beroende på vilket fraktalternativ du valde vid beställning. Se priser under Leverans ovan.

Din försändelse ligger i 14 dagar hos ombudet innan det skickas retur till INKPRO. För att kunna hämta ut paketet ska du visa spårningsnummer och legitimation.


Betalning

Kreditkort (avgiftsfritt)
Klarna (avgift på 12,90 kr.)


Reklamationsrätt

När du handlar på www.inkpro.se du har 36 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du antingen får varan reparerad eller utbytt, återbetalning eller reducerat pris, beroende på den specifika situationen.

Detta förutsätter förstås att reklamationen är legitim och att felet inte orsakas av felaktig användning av produkten eller annat skadebeteende. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med returnering av en vara när reklamationen är berättigad. Om du vill klaga på en produkt, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon.

Vid mottagandet av returvarorna granskar vi varorna samma dag. Om varorna är i samma skick som beskrivits ovan återbetalar vi pengarna omgående.

Du måste skicka oss en reklamation inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du har upptäckt felet kommer reklamationen alltid att anses vara rättidig.

Om du vill klaga på en produkt, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon INNAN du skickar varan. Skicka varan i en säker förpackning till oss på: INKPRO, Islevdalvej 148 DK-2610 Rödovre, Danmark. Bifoga en kopia av beställningsformuläret med information om klagomålet för snabbare behandling. Kom ihåg att få ett kvitto för transporten, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader, detta gäller även för returetiketter som utfärdas av INKPRO.

Om du inte returnerar enligt gällande bestämmelser kan vi inte acceptera ditt klagomål och de returnerade varorna förstörs och kan därför inte kan skickas tillbaka till dig.


Returnerade varor utan fel och/eller brister

Vid returnering av defekta eller felaktiga produkter till INKPRO där felet som anges av kunden inte kan konstateras, eller felet inte omfattas av reklamationsrätten, returneras varan till kunden, inklusive en testavgift på SEK 499, - per timme inkl. moms, med beräknad tid på minst 1 timme. Testavgiften beräknas efter förbrukad tid i anslutning till testning och felsökning.

Produkter som inte är från INKPRO skickas bort för destruktion.

15 februari 2016 fastställdes följande klagomöjlighet Information om klagomöjligheter. Ett klagomål på en vara eller tjänst som köpts från oss kan lämnas till Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket.

Du kan också använda EU-kommissionens online portal för klagomål. Klagomål riktas hit - http://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu/reklamera-en-vara/reklamationsratten-i-sverige. När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress: kundservice@inkpro.se


Tvist

Vid en eventuell tvist rörande reklamation följer INKPRO Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer: Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm, http://www.arn.se/


Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.inkpro.se.

Ångerrätten löper från den dag då du får din vara. Ångerrätten kan endast användas om varan returneras i samma skick, till exempel att förslutningen inte är bruten. Ångerrätten bortfaller alltså på bläck och toner eller annan utrustning om du bryter förseglingen och/eller använder dem. Detta gäller även alla andra inköpta produkter på inkpro.se

Som regel får du använda en vara som köpts på inkpro.se på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik, så du kan till exempel inte sätta varan i skrivaren, inte testa en skrivare, mus eller annan utrustning köpt på inkpro.se.

Om varan testas utöver vad som beskrivs ovan anser vi den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss om detta. Om du är osäker, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du öppnar produkten på e-mail: kundservice@inkpro.se eller telefon: 010-199 2571. Du kan ångra köpet genom att använda ångerblanketten (se nedan) eller skriva till vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet. I meddelandet ska du informera oss tydligt att du vill använda din ångerrätt.

Du kan även använda Konsumentverkets ångerblankett, som du kan hämta här:  http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett. Denna blankett ska du skicka till INKPRO enligt samme anvisningar som ovan.


Återbetalning vid ångrat köp

Du får köpesumman retur inom 14 dagar från den dag vi har mottagit ditt meddelande att du vill ångra köpet. Men du kan få vänta tills vi har fått varan retur och kontrollerat att den uppfyller reglerna för ångerrätt, eller tills du har skickat in ett kvitto som visar att du har returnerat varan, beroende på vad som sker först får du hela köpesumman retur, inklusive leveranskostnader (men exklusive extra kostnader till följd av ditt val av en annan leverans än den billigaste typen av standardleverans som vi erbjuder).

Pengarna återbetalas genom överföring till ditt bankkonto eller krediteras det kreditkort som användes vid köpet. Vid utnyttjad ångerrätt betalar kunden alltid för frakten tillbaka till INKPRO. Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du ångrar köpet.

Du betalar själv den direkta kostnaden för att returnera varan. Du bär risken för varor från leverans och vid returnering är du ansvarig för att varorna är ordentligt förpackade.

Vid mottagandet av returvarorna granskar vi varorna samma dag. Om varorna är i samma skick som beskrivits ovan återbetalar vi pengarna omgående.

Om en beställning inte hämtas upp från till exempel en postbox eller nekas mottagande och därför skickas tillbaka till INKPRO drar vi 79kr. från köpesumman för betalning av frakten tillbaka till INKPRO om du använder dig av ångerrätten.

OBS: Vi tar inte emot paket som skickas via efterkrav.


Fel i leveransadress

Om kunden vid beställning anger fel namn och/eller leveransadress och Post Nord eller Bring därför kan inte leverera paketet debiteras kunden sek 79, - för ny leverans.


Utomlands

Vi levererar inte utanför Sverige.


Kampanjgåvor

Om kunden använder sig av ångerrätten, eller om köpet på annat sätt annulleras, ska eventuell bifogad kampanjgåva returneras till INKPRO i samma skick som den mottogs.


Varumärken

Varor säljs under eget varumärke om inte det anges i produktbeskrivningen att det är en originalprodukt. Varumärken som nämns på inkpro.se tillhör respektive ägare och används endast för identifiering av varor.


Bruksanvisning

En fysisk eller digital användarmanual åtföljer produkterna när detta är nödvändigt.
Om du har frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst på telefon 010-199 2571 / e-post: kundservice@inkpro.se


Produktpris

Vi förbehåller oss rätten att öppna flerstycks-paket så att vi kan hålla bästa möjliga pris.


Åldersgräns vid beställning

INKPRO ingår endast avtal med myndig person. För att handla på INKPRO’s hemsida måste du ha fyllt 18 år.


Falska beställningar

Beställningar som visar sig vara falska rapporteras till polisen.


Klagomöjligheter

Om du vill klaga på INKPRO kan du göra detta genom att kontakta Konsumentverket (för privatkunder). Kom ihåg att detta endast kan ske efter det att du har riktat klagomål till INKPRO först.
http://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket.


Returnerade varor utan fel och/eller brister

Vid returnering av defekta eller felaktiga produkter till INKPRO där felet som anges av kunden inte kan konstateras, eller felet inte omfattas av reklamationsrätten, returneras varan till kunden, inklusive en testavgift på SEK 499, - per timme inkl. moms, med beräknad tid på minst 1 timme. Testavgiften beräknas efter förbrukad tid i anslutning till testning och felsökning.

Produkter som inte är från INKPRO skickas bort för destruktion.


SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR FÖRETAGSKUNDER

  • Det finns ingen ångerrätt för näringsidkare.
  • Vi ger 1 års reklamationsrätt från det ursprungliga fakturadatumet. Byte eller reparation betyder inte att man får en ny 1 års reklamationsperiod.
  • INKPRO behåller äganderätten till de varor som köpts på kredit tills hela köpesumman är betald.  
  • Alla kostnader i samband med tillämpningen av äganderättsförbehållet åligger köpare.  
  • Vi lägger på ränta från förfallodagen med 1 % per påbörjad månad.  
  • När du använder dig av reklamationsrätten är köparen själv ansvarig för transporten av varan, inklusive fraktkostnader.  

Ångerblankett

(Denna blankett ska endast fyllas i och returneras om du använder dig av ångerrätten)

Till: INKPRO Islevdalvej 148, DK-2610 Rödovre, Danmark. kundservice@inkpro.se tel. 010-199 2571

Jag meddelar härmed att jag vill använda mig av ångerrätten i samband med mitt köp av följande varor:

Beställt den ______________ och mottaget den _______________ ordernr. _______________

Jag använder mig av ångerrätten därför att:

_______________________________________________________________________________

Skrivarens namn: _____________________________________________________________

Konsumentens namn: __________________________________________________________

Konsumentens adress:__________________________________________________________

Konsumentens (konsumenternas) signatur (endast om denna blanketts innehåll meddelas på papper):

______________________________________

Datum___________________

Vänligen skicka detta formulär med e-post till kundservice@inkpro.se