Alltid låga priser på bläckpatroner

Handelsvillkor - inkpro.se

INKPRO ÄR CERTIFIERADE AV TRYGG E-HANDEL

INKPRO är certifierade av Trygg E-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar hos oss. Trygg E-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast de e-butiker som lever upp till kraven kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka Trygg E-handel.

INKPROs certifikat hittas på https://www.tryggehandel.se/


Beställning

Beställningar lagda före kl. 15:30 på arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag, om inte annan leveranstid visas vid produkten.

När din beställning har mottagits i vårt system får du direkt en orderbekräftelse per e-post till den e-postadress du angav vid beställningen. Våra handelsvillkor anges i orderbekräftelsen, på samma vis som de står här.


Försening och slutförsäljning

Om leveransen blir försenad och inte kan ske inom den angivna tiden, så kontaktar vi dig per e-post med information om förseningen samt en ny leveranstid, om detta är möjligt. Om du inte är nöjd med vår information, eller om du inte kan acceptera vår nya leveranstid, har du rätt att häva köpet. Detta gäller även vid specialbeställningar. Om du accepterar vår leveranstid förbehåller vi oss rätten att inte skicka ordern förrän alla beställda varor finns i lager.

I händelse av att en eller flera varor skulle vara slutsålda så kontaktar vi dig via e-post. Där kommer vi om möjligt erbjuda en ersättningsvara som du naturligtvis kan tacka nej till, och du har rätt att häva köpet.

Bring och Postnord levererar som utgångspunkt inte på helgen, dessa dagar räknas därför inte med i de utlovade leveransdagarna.

Alla avtal ingås på svenska. Konsumentköplagens regler gäller vid köp av varor.

Klicka här och läs om Konsumentköplagen.


Gratis bläckpatron

Varje gång du beställer på Inkpro.se, kan du få 1 st. gratis bläckpatron. Tyvärr kan vi inte erbjuda detta erbjudande för alla skrivarmodeller, men du är alltid välkommen att välja en från listan (se här om det finns en gratis bläckpatron till din skrivare). Allt du behöver göra är att lägga till en gratis bläckpatron i din varukorg när du beställer på hemsidan.

Du kan beställa högst 1 gratis bläckpatron per order. Du kan använda erbjudandet varje gång du handlar på Inkpro.se.


Priser

Samtliga noterade priser visas inkl. svensk moms på 25%.

Svenska företags- och organisationskunder handlar utan moms hos inkpro.se. Alla produkter skickas från vårt lager och huvudsäte i Danmark, det är därför omvänd betalningsskyldighet.

INKPRO TAR FÖRBEHÅLL FÖR PRISÄNDRING, SKRIVFEL OCH SLUTSÅLDA VAROR.


Leverans

Privat:

  • Bring - Box/shop 39 kr. - (SwipBox eller Parcel Shop som du väljer). Leveranstid: 2–3 dagar.
  • PostNord MyPack Collect 49 kr. - (paket butik i ditt val). Leveranstid: 1–2 dagar.
  • Post Nord 69 kr. - (Paketet kommer att levereras till din hemadress). Leveranstid: 1–2 dagar.

Beställningar lagda före kl. 15:30 på arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag. Om inte annat är delgett vid produkten.

 

Företag:

  • Bring - Företag 59 kr. (Få din beställning levererad direkt till företagets adress). Leveranstid: 2–3 dagar.
  • PostNord - Företag 69 kr. (Få din beställning levererad direkt till företagets adress). Leveranstid: 1–2 dagar.

Beställningar lagda före kl. 15:30 på arbetsdagar (fredagar före kl. 14:00) skickas samma dag.


Outlösta försändelser:

Om du inte löser ut din försändelse skickas den tillbaka till INKPRO. Vi skickar då ett e-postmeddelande till dig för att höra om du önskar att vi 1) skickar försändelsen igen eller om du önskar att 2) annullera beställningen.

  1. Om du önskar paketet skickat på nytt, kommer vi ta ut ny kostnad för porto, dvs. kr. 39,00 / 49,00 / 69,00, beroende på vilket fraktalternativ du önskar. Se priser under Leverans ovan. Inga ytterligare kostnader tillkommer.
  2. Om du vill annullera beställningen återbetalar vi varans pris, men inte den fraktkostnad som du valde vid beställning, dvs. kr. 39,00 / 49,00 / 69,00, beroende på vilket fraktalternativ du valde vid beställning. Se priser under Leverans ovan.

Din försändelse ligger i 14 dagar hos ombudet innan det skickas retur till INKPRO. För att kunna hämta ut paketet ska du visa spårningsnummer och legitimation.


Betalning

  • Kortbetalning (avgiftsfritt). Vi drar först beloppet, när varan är skickad.
    (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB)
  • Klarna faktura "Få först. Betala sen." (avgift på 15,75 SEK)
    Med klarna faktura "Få först. Betala sen." tillkommer en avgift på 15,75 SEK. Du kan läsa mer om villkoren för klarna faktura Få först. Betala sen. Klicka här!
  • Klarna faktura "Dela upp" (avgift på 15,75 SEK + extra avgifter till Klarna)
    Med klarna faktura "Dela upp" tillkommer en avgift på 15,75 SEK. Du kan läsa mer om villkoren för klarna faktura "Dela upp". Klicka här!
  • Faktura (avgiftsfritt, endast till företag) - Klicka här för att ansöka

INKPRO.se ägs av INKPRO A/S, Islevdalvej 148, 2610 Rødovre, Danmark
Returadress i Sverige: INKPRO.se, Bordsvägen 3, 556 52 Jönköping.


BETALNINGSVILLKOR

Offentliga kunder och verksamheter kan köpa varor enligt beskrivningen ovan. Betalning via faktura kräver ett användarkonto på Inkpro.se och kreditgodkännande av INKPRO A/S. Du kan ansöka om ett användarkonto här => Företag

Betalning ska ske senast det datum fakturan anger som sista betalningsdatum. INKPRO A/S är berättigade att beräkna räntor och avgifter för försenad betalning med 2% per månad fram till det att beloppet är betalt, i de fall betalning sker efter förfallodatum.


3D–Secure

Vid kortbetalning tillämpas 3D secure, som kräver att kunden genomför ytterligare ett verifieringssteg med kortutgivaren vid betalning.


Reklamationsrätt

När du handlar på www.inkpro.se du har 24 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du antingen får varan reparerad eller utbytt, återbetald eller till reducerat pris, beroende på den specifika situationen.

Detta förutsätter förstås att reklamationen är legitim och att felet inte orsakas av felaktig användning av produkten eller annat skadebeteende. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som uppkommit i samband med returnering av en vara när reklamationen är berättigad. Om du vill klaga på en produkt, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon.

Vid mottagandet av returvarorna granskar vi varorna samma dag. Om varorna är i samma skick som beskrivits ovan återbetalar vi pengarna omgående.

Du måste skicka oss en reklamation inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du har upptäckt felet kommer reklamationen alltid att anses vara rättidig.

Om du vill klaga på en produkt, vänligen kontakta oss via e-post: kundservice@inkpro.se eller telefon: 010-199 2571 INNAN du skickar varan.

Skicka varan i en säker förpackning till oss på: INKPRO, Bordsvägen 3, 556 52 Jönköping (vår returadress i Sverige). Bifoga en kopia av beställningsformuläret med information om klagomålet för snabbare behandling. Kom ihåg att få ett kvitto för transporten, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader, detta gäller även för returetiketter som utfärdas av INKPRO.

Om du inte returnerar enligt gällande bestämmelser kan vi inte acceptera ditt klagomål, de returnerade varorna förstörs och kan därför inte skickas tillbaka till dig.


Returnerade varor utan fel och/eller brister

Vid returnering av defekta eller felaktiga produkter till INKPRO där felet som anges av kunden inte kan konstateras, eller felet inte omfattas av reklamationsrätten, returneras varan till kunden, inklusive en testavgift på 499 kr. per timme inkl. moms, med beräknad tid på minst 1 timme. Testavgiften beräknas efter förbrukad tid i anslutning till testning och felsökning.

Produkter som inte är från INKPRO skickas bort för destruktion.

Klagomål på en vara eller tjänst som köpts från oss kan lämnas till Konsumentverket: Anmäl till konsumentverket

Du kan också använda EU-kommissionens online portal för klagomål. Klagomål riktas hit => Använd EU-kommissionens portal här.

När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress: kundservice@inkpro.se


Tvist

Vid en eventuell tvist hos INKPRO.se kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN): Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se
Eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) https://ec.europa.eu/consumers/odr/


Ångerrätt

Du har alltid 14 dagar ångerrätt när du handlar på www.inkpro.se.

Ångerrätten löper från den dag då du får din vara. Om du har beställt flera olika produkter i en beställning, men de levereras enskilt, så löper ångerrätten från den dag du mottar den sista produkten. Ångerrätten kan endast användas om varan returneras i samma skick, till exempel att förslutningen inte är bruten. Ångerrätten bortfaller alltså på bläck och toner eller annan utrustning om du bryter förseglingen och/eller använder dem. Detta gäller även alla andra inköpta produkter på inkpro.se.

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet av produkterna att ge oss besked om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kundservice@inkpro.se eller använda dig av vår ångerblankett, som du hittar längst ned i handelsvillkoren.

Som regel får du använda en vara som köpts på inkpro.se på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik, så du kan till exempel inte sätta varan i skrivaren, inte testa en skrivare, mus eller annan utrustning köpt på inkpro.se.

Om varan testas i enlighet med eller utöver vad som beskrivs ovan anser vi den som begagnad, vilket innebär att du endast får en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss om detta. Om du är osäker, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du öppnar produkten på e-mail: kundservice@inkpro.se eller telefon: 010-199 2571. Du kan ångra köpet genom att använda ångerblanketten (se nedan) eller skriva till vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet. I meddelandet ska du informera oss tydligt att du vill använda din ångerrätt.

Du kan även använda Konsumentverkets ångerblankett, som du kan hämta här: Konsumentverkets ångerblankett

Denna blankett ska du skicka till INKPRO.se enligt samma anvisningar som ovan.


Återbetalning vid ångrat köp

Om du ångrar ditt köp, får du dina pengar tillbaka så snart vi har behandlat ditt returpaket (inom 14 dagar). Om varan är skadad eller öppnad, drar vi av det belopp som som du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar mottagna från dig, även leveranskostnader (dock inte för extra leveranskostnader i de tillfälle du själv valt en annan leveransmetod än den billigaste form av standardleverans som vi erbjuder).

Pengarna återbetalas genom överföring till ditt bankkonto eller krediteras till det kreditkort / Klarna konto som användes vid köpet. Vid utnyttjad ångerrätt betalar kunden alltid för frakten tillbaka till INKPRO. Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du ångrar köpet.

Du betalar själv den direkta kostnaden för att returnera varan. Du bär risken för varor från leverans och vid returnering är du ansvarig för att varorna är ordentligt förpackade.

Vid mottagandet av de returnerade varorna granskar vi dem samma dag. Om varorna är i samma skick som beskrivits ovan återbetalar vi pengarna omgående.

Om en beställning inte hämtas upp från till exempel en postbox/postombud eller nekas mottagande och därför skickas tillbaka till INKPRO drar vi 79kr. från köpesumman för betalning av frakten tillbaka till INKPRO om du använder dig av ångerrätten.

OBS: Vi tar inte emot paket som skickas via efterkrav.


Fel i leveransadress

Om kunden vid beställning anger fel namn och/eller leveransadress och Post Nord eller Bring därför kan inte leverera paketet debiteras kunden 79 kr. för ny leverans.


Utomlands

Vi levererar inte utanför Sverige.


Varumärken

Varor säljs under eget varumärke om det inte anges i produktbeskrivningen att det är en originalprodukt. Varumärken som nämns på inkpro.se tillhör respektive ägare och används endast för identifiering av varor.


Bruksanvisning

En fysisk eller digital användarmanual medföljer produkterna när detta är nödvändigt.
Om du har frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst på telefon 010-199 2571 / e-post: kundservice@inkpro.se


Produktpris

Vi förbehåller oss rätten att öppna flerstycks-paket så att vi kan hålla bästa möjliga pris.


Falska beställningar

Beställningar som visar sig vara falska rapporteras till polisen.


Klagomöjligheter

Om du vill klaga på INKPRO kan du göra detta genom att kontakta Konsumentverket (för privatkunder). Kom ihåg att detta endast kan ske efter det att du har riktat klagomål till INKPRO först.
Anmäl till konsumentverket


Returnerade varor utan fel och/eller brister

Vid returnering av defekta eller felaktiga produkter till INKPRO där felet som anges av kunden inte kan konstateras, eller felet inte omfattas av reklamationsrätten, returneras varan till kunden, inklusive en testavgift på SEK 499, - per timme inkl. moms, med beräknad tid på minst 1 timme. Testavgiften beräknas efter förbrukad tid i anslutning till testning och felsökning.

Produkter som inte är från INKPRO skickas bort för destruktion.


SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR FÖRETAGSKUNDER

  • Det finns ingen ångerrätt för näringsidkare.
  • Vi ger 1 års reklamationsrätt från det ursprungliga fakturadatumet. Byte eller reparation betyder inte att man får en ny 1 års reklamationsperiod.
  • INKPRO behåller äganderätten till de varor som köpts på kredit tills hela köpesumman är betald.  
  • Alla kostnader i samband med tillämpningen av äganderättsförbehållet åligger köpare.  
  • Vi lägger på ränta från förfallodagen med 1 % per påbörjad månad.  
  • När du använder dig av reklamationsrätten är köparen själv ansvarig för transporten av varan, inklusive fraktkostnader.  

OMVÄND BETALNINGSSKYLDIGHET FÖR FÖRETAG

Vi skickar paketet från vårt danska företag Inkpro A/S i Köpenhamn med danskt momsnummer DK39670275. Inkpro A/S äger Inkpro.se med org.nr 502081-6350.

Det vill säga, att på paket till privatpersoner så betalar inkpro.se moms till Skatteverket via vårt svenska momsnr: 502081635001. På paket till kunder med ett org.nr så är det omvänd betalningsskyldighet, med vårt danska momsnr DK39670275 / svenska momsnr: 502081635001.


Ångerblankett

(Denna blankett ska endast fyllas i och returneras om du använder dig av ångerrätten)

Till: INKPRO, Bordsvägen 3, 556 52 Jönköping. kundservice@inkpro.se tel. 010-199 2571

Jag meddelar härmed att jag vill använda mig av ångerrätten i samband med mitt köp av följande varor:

Beställt den ______________ och mottaget den _______________ ordernr. _______________

Jag använder mig av ångerrätten därför att:

_______________________________________________________________________________

Skrivarens namn: _____________________________________________________________

Konsumentens namn: __________________________________________________________

Konsumentens adress:__________________________________________________________

Konsumentens (konsumenternas) signatur (endast om denna blanketts innehåll meddelas på papper):

______________________________________

Datum___________________

Vänligen skicka detta formulär med e-post till kundservice@inkpro.se