Alltid låga priser på bläckpatroner

Frågor om leverans

Tillbaka till "Frågor och svar". klicka HÄR

Frågor om leverans

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om leverans. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på e-post: kundservice@inkpro.se, i chat-boxen i hörnet av skärmen eller på telefon: 010-199 2571.


Nedan hittar du våra vanligaste frågor om leverans

Klicka på den fråga du har:


Fråga Vad kostar frakten?

Svar (privat person): Om du beställer som privat kostar frakten 39 kr med Bring och 49 kr med Postnord till swipbox/paketbutik. Leverering till din hemadress kostar 69 kr med Postnord.

Svar (verksamhet/organisation/institution): Om du beställer som verksamhet/organisation/institution, så kostar frakten 59 kr med Bring och 69 kr med PostNord. (Leverans sker direkt till företagets adress).


Fråga Vilket fraktföretag använder ni?

Svar: Vi levererar våra paket med Post Nord och Bring (Bring samarbetar med DHL när de ska leverera paket till butiker). Bring är lite billigare än PostNord varpå PostNord i genomsnitt levererar snabbare än Bring. Den genomsnittliga leveranstiden med Postnord är 1-2 vardagar och 2-3 vardagar med Bring.


Fråga: Hur lång är leveranstiden / Hur snabbt kan ni leverera?

Svar: Beställning lagd på vardagar innan kl. 15:30 (fredagar innan kl. 14:00) skickas samma dag om varan finns i lager. Leveranstiden tar normalt 1-3 vardagar beroende på var du bor i Sverige och om du väljer Postnord eller Bring som postombud.
I genomsnitt är leveranstiden med Postnord 1-2 vardagar och 2-3 vardagar med Bring. Det vill säga, att de som lägger en beställning på tisdagen klockan 14, kommer sannoligen få paketet levererat på torsdagen. Vissa kan uppleva en lite längre leveranstid, om man till exempel bor uppe i den norra delen av sverige.


Fråga: Var är mitt paket?

Svar: Du kan spåra ditt paket via spårningslänken som vi skickade till dig i ditt kvitto den dag ditt paket blev skickat från oss. Vi har också skickat ett mail med rubriken ‘’ditt paket är på väg’’, där kan du också hitta din spårningslänk. Där kan du se var ditt paket är.

Om ditt paket finns klart för avhämtning men du inte har fått något mail med kod att hämta ut ditt paket med, prova eventuellt att kolla i ditt spam-filter/skräppost om mailet har hamnat där. Anledningen kan också vara att du har skrivit in fel mailadress när du la din beställning, och därför inte har mottagit något mail.

Om du inte kan få någon information från länken, så kan du alltid kontakta vår kundservice på e-post: kundservice@inkpro.se, i chat-boxen i hörnet på skärmen eller på telefon: 010-199 2571.


Fråga: Mitt paket är levererat men jag har inte fått någon kod att hämta ut mitt paket med!

Svar: Ibland hamnar mail från Bring (och DHL) i skräpposten eller i spamfiltret, kolla där! Ps. Bring samarbetar med DHL när de levererar paket till butik.
Om du inte hittar någon avisering så kan du alltid kontakta vår kundservice på email kundservice@inkpro.se, i chat-boxen i hörnet på skärmen eller på telefon: 010-199 2571.


Fråga: Jag hittar inte det uthämtningsställe jag önskar!

Svar: Bring och Postnord lämnar inte alltid ut paket på samma ställen. Om du inte hittar stället du önskar att få ditt paket levererat till med Bring, så ta en titt på Postnords alternativ och se om det finns där.


Fråga: Varför kan jag inte välja leverering till ett uthämtningsställe som företag?

Svar: Det är därför att många företag beställer stora paket med flera tonerkassetter och dessa paket är för stora för att bli levererade till ett uthämtningsställe. Därför kan verksamheter och organisationer bara få deras beställning levererad till sin företagsadress. Önskar du leverering till ett uthämtningsställe så ska du beställa i ditt eget namn. Då kan du få ett kvitto via email, som du kan ge till ditt företag.


Fråga: Får jag mitt paket direkt i brevlådan när jag väljer alternativet ‘’hemleverans’’?

Svar: Nej, hemleverans innebär att postföretaget kör hem till dig och lämnar paketet till dig när du är hemma och kan ta emot det. Om du inte är hemma, så blir du kontaktad av postföretaget via email/sms. Om postföretaget inte får kontakt med dig, så kommer ditt paket bli levererat till en paketbutik i närheten och du blir informerad via email/sms från postföretaget om vart du kan hämta paketet.


Fråga: Jag har valt hemleverans men kan inte vara tillgänglig som mottagare av mitt paket!

Svar: I vissa fall så kan man ringa till postföretaget och ge dem fullmakt på dörren. Detta innebär att de kan lämna paketet utanför din dörr utan en mottagare. Med detta tillkommer dock risker som postombudet inte står för. Postnords kundservice kan kontaktas på telefon: 0771 333 310 och Brings kundservice på telefon: 084 0000 765 / 020 765 000. När du kontaktar postföretaget, så ska du ge dem ditt track & trace nummer, som du tidigare har mottagit från inkpro i ett mail.