Alltid låga priser på bläckpatroner

Frågor om betalning

Tillbaka till "Frågor och svar". klicka HÄR

Frågor om betalning

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om betalning. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på e-post: kundservice@inkpro.se eller telefon: 010-199 2571.


Klicka på den betalningsmetod du har frågor om:


Betalning med Klarna (faktura):

Fråga från företag: Jag kan inte slutföra mitt köp med Klarna som företag! När jag ska slutföra köpet så står det t.ex. “Tyvärr kan vi inte godkänna ditt köp genom Klarna. Vänligen välj ett annat betalsätt för att slutföra ditt köp’’?

Svar: När man ska handla via Klarna så är det viktigt att all information är helt korrekt angiven, detta gäller även mindre skillnader som små och stora bokstäver, mellanrum m.m. Ett tips är att söka upp ert företag på www.proff.se och sedan skriva in er adress likadant som den är angiven där. Se även till så att ni endast skrivit in organisationsnr i fältet under Klarna-boxen, och inte personnr. Prova eventuellt att ringa till Klarnas kundservice på telefon: 08 120 120 10 / 08 120 120 30

 

Fråga från privat person: Jag kan inte slutföra mitt köp med Klarna som privatperson!

Svar (1): När man ska handla via Klarna så är det viktigt att all information är helt korrekt angiven, detta gäller även mindre skillnader som små och stora bokstäver, mellanrum m.m. Ett tips är att söka upp din adress på www.hitta.se och sedan skriva in adressen likadant som den är angiven där. Prova eventuellt att ringa till Klarnas kundservice på telefon: 08 120 120 10 / 08 120 120 30.

Svar (2): Du ska skriva in hela ditt personnummer (10 siffror) under Klarna i avsnittet ‘’3. betalning’’.

 

Fråga: Varför är det en avgift på 12,90 kr när jag betalar med Klarna?

Svar: När du betalar med Klarna så betalar Inkpro också en avgift till Klarna, denna är dock högre än 12,90 kr, så du betalar inte hela själv!

 

Fråga: Jag har precis lagt en order, men inte fått min Klarna-faktura!

Svar: Vi skickar Klarna fakturor via e-post till våra kunder i samband med att paketet skickas från oss. Du får alltså inte din faktura förrän efter ditt paket har skickats från oss.


Betalning med bank-kort / kreditkort:

Fråga: Jag kan inte genomföra min betalning med bank-kort / kreditkort?

Svar (1): Vår betalningsserver är i Köpenhamn, Danmark och därför behöver ditt betalningskort vara aktiverat för utländska betalningar. Det bör du kunna aktivera genom din netbank. Det är ett problem vi jobbar med och kommer att fixas så snart som möjligt.

Svar (2): Kolla så att vi accepterar den typen av kort som du betalar med. Hos oss kan du betala med Visa, MasterCard och JCB.

Svar (3): Är siffrorna på framsidan, utgångsdatumet, kontrollsiffrorna på baksidan (de tre sista siffrorna på som står på underskriftsfältet) korrekt angivna?


Fakturabetalning (för företag och organisationer)

Fråga: Kan jag skapa ett fakturakonto på Inkpro och betala direkt till Inkpro?

Svar: Du kan söka om ett B2B konto här: Ansök om användarkonto (B2B). Vi kommer sedan informera dig om du har möjlighet att handla hos oss på faktura.


25% moms (på faktura)

Fråga: Är priserna på er hemsida inklusive moms?

Svar: Ja, alla priser anges inkl. 25% moms.

 

Fråga (från företag): Varför finns det ingen moms på vår faktura?

Svar: Detta beror på att vi är ett danskt företag och vi skickar era varor från Köpenhamn. Vi har snart ett svenskt företag och svenskt organisationsnummer och då tar vi också ut moms på beställningar till svenska företag och organisationer. Innan vi har vårt svenska företag skickar vi utan moms till företag och organisationer i Sverige. Om du hade beställt som privatperson skulle vi ha lagt till 25% moms ovanpå beloppet!